آخرین خبرهااسلایدراقتصادی

یک روز پس از نشست خبری رییس‌جمهور و تاکید او بر کنترل نوسانات ارز؛ دلار ۱۱۰ تومان گران شد!

دلار آمریکا یک روز پس از نشست خبری رییس جمهور روحانی ۱۱۰ تومان بیشتر از روز گذشته قیمت خورد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از «انتخاب»، حسن روحانی روز گذشته در نشست خبری خود درباره نوسانات ارزی گفته بود: نرخ ارز را متعادل نمی بینیم و باید به تعادل برسد. اگر نرخ ارز بالاتر از هفته‌های پیش است حتما نمی‌تواند دلایل تجاری و اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: نمی تواند دلایل تجاری داشته باشد چراکه ما در تامین ارز و همچنین مخارج ارزی ترازمان مثبت است. درآمد ارزی ما بیش از مخارج ارزی مان است. نمی تواند دلایل اقتصادی داشته باشد، چون این موضوع که برخی ها می گویند خود دولت ارز را گران کرده است در صورتی صحیح است که دولت کسری بودجه داشته باشد. ما امسال کسری بودجه نداریم.

روحانی گفت: ده ماه گذشته هم نشان داد که امسال شرایط از سالهای گذشته بهتر است. سالهای گذشته در دی و بهمن دچار مشکلاتی شده بودیم اما امسال مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: قاعدتا افزایش نرخ ارز دلیل روانی و تبلیغاتی دارد. من به مردم اطمینان می‌دهم که آینده ما از امروز حتما بهتر خواهد بود. حتی در درآمدهای ارزی و غیرنفتی وضع ما ا ز گذشته بهتر بوده است. بنابراین شرایط ما در آینده بهتر خواهد بود. تصمیماتی برای کنترل نوسانات ارز گرفته شده که بخشی از آن را رئیس بانک مرکزی اعلام کرده یا می‌کند.

رئیس‌جمهور خطاب به مردم خاطر نشان کرد: من به مردم توصیه می کنم که د راین مسیر پر ریسک قدم برندارند. برای منافع خودشان در راه‌های امن‌تر از ارز قدم بردارند. خواهش من از مردم این است که به راهنمایی‌های کارشناسان اقتصادی توجه کنند.

بر اساس این گزارش، دلار که یکی از پرنوسان‌ترین مقاطع زمانی خود را سپری می‌کند، در روزهای اخیر بالا و پایین خیلی زیادی داشته و امروز بر خلاف روز قبل افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی پیدا کرده است. در میان سایر ارزها پوند انگلستان بعد از دلار بیشترین افزایش را داشته و یوان چین کمترین افزایش را تجربه کرده است.

سکه تمام، نیم سکه و سکه گرمی نسبت به دیروز افزایش قیمت داشتند اما ربع سکه کاهشی شده است.

بازار طلای داخلی هم که در روزهای قبل از ثبات نسبی برخوردار بود، امروز افزایشی شده است و برخلاف آن هر اونس طلا برای معاملات در بازار جهانی کاهش قیمت داشت.

نوع طلا قیمتتفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای ۱۸ عیار۱۴۹ هزار تومان۱۰۰۰ تومان افزایش
مثقال طلا۶۴۵ هزار تومان۴۰۰۰ تومان افزایش
اونس طلا در بازار جهانی۱۳۲۹ دلار۵ دلار کاهش
نوع سکه
سکه تمام طرح جدیدیک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان۴۰۰۰ تومان افزایش
نیم سکه۷۵۷ هزار تومان۱۰۰۰ تومان افزایش
ربع سکه۴۴۴ هزار تومان۵۰۰۰ تومان کاهش
سکه گرمی۲۹۸ هزار تومان۳۰۰۰ تومان افزایش
نوع ارز
دلار آمریکا۴۷۷۰ تومان۱۱۰ تومان افزایش
یورو۶۱۱۵ تومان۵۵ تومان افزایش
پوند انگلستان۶۸۵۰ تومان۷۰ تومان افزایش
لیر ترکیه۱۳۴۸ تومان۳۱ تومان افزایش
یوان چین۷۹۰ تومان۵ تومان افزایش
درهم امارات۱۳۳۸ تومان۱۳ تومان افزایش

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا