استان هااسلایدرخبر داغ

پاشنه آشیل دولت، نقطه قوت شهرداری

روابط عمومی شهرداری رشت

اختصاصی تدبیرشرق// تقریبا از سالهای ابتدایی دولت تدبیر و امید این نقد به دکتر روحانی از سوی حامیانش صورت میگیرد که آیا روابط عمومی یا اطلاع رسانی اساسا در نگاه رئیس جمهور از اهمیتی برخوردار است یا خیر؟

در آخرین حضور رئیس جمهور در صدا و سیما زمانی که مجری، تصاویر حضور ایشان در میان مردم زلزله زده را نادیده گرفت؛ رسانه ها بیشتر از گذشته به اهمیت اطلاع رسانی پی بردند.

استان گیلان هم از این رویه مستثنی نبود و بسیاری از سیاسیون به عدم اطلاع رسانی عملکرد دولت خرده گرفتند و دستگاه های اجرایی را زیر سوال بردند که چرا این نقطه ضعف دولت پوشش داده نمی شود.

به تحریر درآوردن این مطلب زمانی اتفاق افتاد که مرتضی عاطفی؛ جوان پر انگیزه از سوی استانداری گیلان به مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب شد و تا اندازه ای رسانه ها از این اتفاق استقبال کردند. با تمام این تفاسیر هدف از این یادداشت، نقد عملکرد دولت و رئیس جمهور از این موضوع بسیار مهم نیست؛ بلکه موضوعی که چند وقتی در فضای رسانه ای گیلان خود را نشان میدهد، انتقاد به فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی شهرداری رشت است که این روزها برخی رسانه های حامی سالهای اول انتصاب، حالا لب به انتقاد گشوده و به طور مستقیم ایشان را مورد نقد خود قرار می دهند .

تدبیرشرق که طی سالهای گذشته نظاره گر رسانه های مختلف بوده ، با یک کنکاش میدانی و شرح وظایفی که برای یک مدیر روابط عمومی متصور است، رشد بیش از پیش تولید اخبار از عملکرد شهردارانی است که صرفنظر از کارهای مثبت و منفی که انجام داده اند اخبار آنها به خوبی انعکاس داده شده و اکثر رسانه های مکتوب و الکترونیکی، تمامی اتفاقات شهرداری کلانشهر رشت را پوشش می دهند و نام کلانشهر رشت پر رنگ تر از همیشه در فضای استان و کشور مطرح می شود .

این نوشتار بنا را بر قضاوت دوستان رسانه ای ندارد. با توجه به اینکه ما نیز از جنس رسانه هستیم فراز و فرودهای این کار را متوجه می شویم ولی آِیا می توان نقطه ضعف دولت در اطلاع رسانی را دید ولی نقاط قوت اطلاع رسانی شهرداری کلانشهر رشت را ندید!

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت فارغ از اینکه متعلق به کدام طیف سیاسی در استان یا شهرداری یا شوراست، آیا عملکرد تخصصی خود را به نحو مطلوب انجام نداده و تولید خبر و ارتباط با رسانه ها مورد قبول اصحاب رسانه نبوده است؟

امیدواریم مهندس نصرتی شهردار رشت با دادن اختیار بیشتر به مدیران زیر مجموعه و ارتباط بیشتر و توجه بیشتر به رسانه ها قدم مثبتی در راه آشتی چند رسانه زحمتکش و دلسوز برای پوشش و تقویت این حوزه بردارند تا موفقیت های روابط عمومی بیشتر از قبل به چشم آید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا