آخرین خبرها

مهدویان: ای کاش شبیه ۴۰ سال پیش شویم/ بازیگر «لاتاری»: تنها عیب رضوی این است که اصلاح‌طلب نیست

مهدویان: ای کاش شبیه ۴۰ سال پیش شویم/ بازیگر «لاتاری»: تنها عیب رضوی این است که اصلاح‌طلب نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم سینمایی «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان، شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن با حضور کارگردان، عوامل و بازیگران از جمله حمید فرخ‌نژاد، هادی حجازی‌فر، ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی و محمود رضوی (تهیه کننده) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مهدویان در ابتدای نشست درباره استفاده از قطعه‌ای از روزبه بمانی در این فیلم گفت: «این آهنگ به نظرم خیلی به داستان فیلم می‌خورد و علاقه‌مند بودم از آن استفاده کنیم. تا امروز نمی‌دانستم این آهنگ پیش از این هم استفاده شده است. رایت اثر را از خواننده خریدیم اما شاید در اکران عمومی آن را تغییر دهیم و شاید هم نه.»

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره پایان‌بندی فیلم «لاتاری» که شباهتی به فیلم‌های ۴۰ سال پیش سینمای ایران دارد، توضیح داد: «این‌که «لاتاری» مانند فیلم‌های ۴۰ سال پیش شده است به نظرم بد نیست، ما امروز در خیلی از مسایل نیاز داریم که به همان دوران بازگردیم. اگر منظور دوران فیلم‌های جاهلی یا فیلمفارسی است، من مشکلی با این مسئله ندارم.»

مهدویان درباره اینکه فیلم او به نحوی بیانگر تروریست بودن و خودسری ایرانیان است، بیان کرد: «اساسا همین نگاه است که سانسور را به وجود می‌آورد، این فیلم برای ساخت شش یا هفت ماه پشت در ماند به خاطر همین نگاهی که به سینما می‌شود. قهرمانان کارهای غیرمتعارف می‌کنند، در سینمای جهان و حتی سینمای خودمان هم این وجود دارد، قیصر و حاج کاظم «آژانس شیشه‌ای» هم کارهای غیرمتعارف می‌کردند. این یک فیلم است که وضعیتی را به نمایش می‌کشد. کار سینما این است که چیزی را که در عالم واقع یا ذهن امکان رخ دادن دارد، نمایش می‌دهد.»

فرخ‌نژاد هم در این باره گفت: «چیزی به نام سینما وجود دارد و اگر قرار بود بازیگران برای نقش‌هایی که بازی می‌کنند محکوم شوند، جان وین تا به امروز چند بار اعدام می‌شد. هیچکس براساس یک فیلم حکم صادر نمی‌کند، این باور به نحوی خودسانسوری است.»

در بخش دیگر این نشست، رضوی درباره سیاه‌نمایی فیلم و اینکه اگر قالیباف رییس جمهور می‌شد این اثر را می‌ساخت یا نه، توضیح داد: «من بیان غیرت ایرانی را سیاه نمایی نمی‌دانم و اگر آقای قالیباف رییس جمهور بود من حداکثر تا ۱۰ روز مجوز ساخت فیلمنامه را می‌گرفتم نه اینکه ۴۵ روز پشت در اتاق آقایان معطل باشم.»

حجازی‌فر هم در این باره گفت: «من خیلی صادقانه حرف می‌زنم، «لاتاری» اگر ساخته شد به جز ایستادگی محمدحسین مهدویان، مدیون کمک‌های سیدمحمود رضوی بود. به نظرم او فقط یک ایراد دارد و آن هم این است که اصلاح طلب نیست. این را هم بگویم که ما در قطر پول‌مان را برای تعویض به صرافی بردیم که چنج نکردند. ببینید عزت ما چقدر خدشه دار شده است.»

۵۷۲۴۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا