آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای سلامی کار استان گیلان : حقوق کارگران در استان متزلزل است و مسوولین باید در این خصوص متعهد باشند

اختصاصی تدبیرشرق: رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان به خبرنگار تدبیر شرق گفت : در ابتدای سخنم خود و همه مسولین را به تقوای الهی دعوت میکنم.

طبق اصل ۶۷ قانون اساسی در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی نمایندگان محترم سوگند یاد می کنند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب و ملت شریف باشند و از ودیعه ای که ملت به انها سپرده اند به عنوان امینی عادل پاسداری کنند . همچنین بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷مبنی بر واریز حق بیمه سهم کارگران توسط تامین اجتماعی کشور به حساب خزانه بیانگر آن است که دولت و مجلس به دنبال منابع پایدار جهت بخش سلامت هستند اما از محل منابع تامین اجتماعی که این عملا دست اندازی به حق الناس است و با سوگند نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی منافات دارد.

غلامرضا خوالگر در ادامه افزود :امیدوارم نمایندگان محترم و دولت به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند. گیلانیان به مهمان نوازی مشهورند واین باعث شده تا همیشه از غافله عقب بمانند. هر مسولی در طی چهل سال وارد استان شد مورد احترام مردم قرار گرفت و متاسفانه از مسولین فقط بی توجهی نصیب ما شد.

من اولا از مسولین استانی و در راس ان اقای استاندار گله دارم قبل از ورود ایشان تبلیغات گسترده ای مبنی بر مدیریت خاص ایشان شده بود ولی اقای استاندار هنوز بعد از ۵ ماه با توجه به نامه ای که تشکلات کارگری استان در ان خواستار جلسه بودند از سوی ایشان اجابت نشد.

گله دوم اینجانب آنست که اقای وزیر محترم کار وارد استان گیلان میشوند بدون اینکه اهمیتی به تشکلات کارگری و کارفرمایی بدهند .لااقل مدیر کل محترم اداره تعاون و کار استان میتوانستند به ایشان متذکر شوند.

اقایان مسولین استانی و کشوری باید بدانند این تشکلات نمایندگان قانونی این استان و بازوان توانمندآنها هستند. بی توجهی اقایان وزرا و نمایندگان و استانداران ادوار گذشته باعث شده که گاهاً مدیران نا لایق بر استان حکومت کنند که حاصل ان تعطیلی کارخانجاتی چون ایران پوپلین و پوشش و …… گردید اگربا این کارخانجات مساعدت ویژه می گردید اکنون این وضعیت را نداشتند . وی در خصوص وضعیت کارگران اشاره کرد : مشکلات اصلی عدم امنیت شغلی برای کارگران و پایین بودن سطح دستمزدها و اختلاف زیاد ان با خط فقر وتعیین و تکلیف کارخانجات تعطیل شده ونیمه تعطیل ودر حال بسته شدن است.

خوالگر رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان از مسولین استانی درخواست کرد که به انواع قراردادها در شرکتها مثل قرارداد طرح کارگری و قرارداد موقت و قرارداد معیین و خدماتی و …رسیدگی کنند تا کارگری که نیروی شرکتی است بعد ۲۵ سال نگران وضعیت خود نباشد . او افزود : طبق قانون کارگران معدل ۶۰ روز به ازای یکسال کار باید عیدی دریافت کنند اما پنجمین سال است که کارگران شاغل در دستگاهای دولتی مانند کارمندان عیدی میگیرند و کارگر در یکسال فقط زمان دریافت عیدی کارمند میشود و کلیه کسوراتی که از کارگر در فیش حقوقی کسر وبه تامین اجتماعی واریز میشود مانند کارمندان یکسان است اما در پاداش پایان سنوات بعد از سی سال کارگرحدود چهل میلیون تومان وکارمند حدود ۱۷۰ میلیون تومان میگیرد که این امر با عدالت و سوگند نمایندگان محترم که امانتدار هستند فاصله زیادی دارد .

او در پایان اذعان داشت :اینجانب بارها مکاتبه نموده وبا وزیر محترم کار هم شفاها و کتبا مذاکره کرده ایم اما دریغ از یک پاسخ مناسب! همسان سازی حقوق بازنشستگان بسیار اهمیت دارد و اقایان مسول فقط به پایین بودن حقوق نگاه نکنند بازنشسته ای که چند فرزند بیکار در منزل دارد با حقوق زیر یک میلیون فساد خانوادگی به همراه خواهد داشت ویقینا فقر باخود فساد می آورد .اینجانب در اول سخنم همگان راسفارش به تقوای الهی نمودم اقایان محترم وزیر ونماینده و استاندار وسایر مسولین استانی و کشوری همه ما نسبت به اعمال و رفتار ومسولیتمان کارنامه ای خواهیم داشت که مردم قضاوت میکنند پس تا فرصت داریم بکوشیم که نمره خوبی در ازای خدمت به خلق بدست اوریم انشا الله اعمال ما در نزد پروردگار مورد عنایت قرارگیرد . بابرکت بر صلوات بر محمد و ال محمد

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا