آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

مردم تا کی باید دل به آمار و ارقامی ببندند که هیچکدام را در زندگی شان حس نمی کنند؟/ریشه اعتراضات اخیر بسیار عمیق تر و جدی تر از آن چیزی است که مسئولین به ما نشان می دهند

با پایان گرفتن اعتراضات اخیر به گرانی ها که بعضا به آشوب کشیده شد، این سوال مطرح است که آیا دولت و دیگر قوا می توانند ریشه اصلی این ناآرامی ها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم؟
به گزارش تدبیرشرق در این رابطه نعمت احمدی،با بیان اینکه بیش از یک سال است که مال باختگان موسسات مالی ورشکست شده تجمعات اعتراضی برگزار کردند، می گوید: چند سال است که کارگران برخی کارخانه ها اعتراض به حقوق عقب مانده شان اعتصاب کرده اند. چندین سال است که پرستاران کشور ما بر سر وعده های به ایشان داده شده و عمل نشده ناراضی هستند. مردم تا کی و تا کجا باید دل به آمار و ارقامی ببندند که هیچ یک از آنها را در زندگی شان حس نمی کنند.
این حقوقدان با اعتقاد به این موضوع که واقعیت این است جناب آقای روحانی هر چقدر هم بیایند آمار بدهند و استدلال کنند ملت قانع نمی شوند چون آثار و علائم این آمارها را در زندگی خویش نمی بینند. می افزاید: مردم ما همچون اقتصادمان مشکل دارند و رئیس جمهور باید این شجاعت را به خود بدهد و واقعیت را به مردم بگوید که دولت و ملت در حال رنج و مشقت به سر میبرند و برای برون رفت از این شرایط راهی جز ریاضت اقتصادی وجود ندارد.
در پایان احمدی با اشاره به این موضوع که اعتراض های اخیر نیز با شعار نه به گرانی سامان دهی شده بود اما ناگهان افسار از دست برنامه چینان در رفت و آنچه شد که نباید می شد، خاطر نشان کرد: مجموعه دولت و به طور کلی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران باید به ریشه اعتراضات پی ببرند. اخیرا وزیر کشور هم اعلام کرده است که ما گزارشی از آشوب های اخیر تهیه کردیم که به رئیس جمهور تقدیم شده. ریشه اعتراضات مردمی بسیار عمیق تر و بسیار جدی تر از آن چیزی است که لااقل مسئولین به ما نشان می دهند. بحث بر سر ۱۰۰ تومان گران شدن بنزین نیست صحبت از عبور دلار از مرز ۴هزار و هفتصد تومان است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا