آخرین خبرها

فتح خرمشهر؛ فتح ارزشهای ناب اسلامی و اعتقادی است

ترکاشوند:

فتح خرمشهر؛ فتح ارزشهای ناب اسلامی و اعتقادی است

استان‌ها > البرز – شهردار کرج گفت: سوم خرداد ، یادآور دلاور مردی شهیدان و رزمندگان اسلام همچنین استقامت ملت ایران است که با حماسه آفرینی خود به جهانیان نشان دادند که فتح خرمشهر تنها فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشهای ناب اسلامی و اعتقادی بود .

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج علی ترکاشوند عنوان کرد: بی تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.
شهردار کرج اظهار داشت: سوم خرداد یک حماسه ملی است؛ عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱، وضعیت نوینی در صحنه سیاسی- نظامی جنگ تحمیلی هشت ساله و تحولات آینده خاورمیانه رقم زد.
ترکاشوند گفت: آزاد سازی یکی از مناطق استراتژیک کشور و خارج کردن خرمشهر پس از 578 روز اسارت از چنگ دشمن همراه با کشته و اسیر شدن دهها هزار نفر از نظامیان عراق، از جمله افتخارات و دستاوردهای برزگ رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر است.
این مسئول ادامه داد: آزاد سازی خرمشهر، نماد غرور ملی، اتحاد و همبستگی ملی است که شجاعانه برابر تجاوز بعثیان مزدور و حامیان مستکبرش ایستادگی کردند و چشم طمع آنان با همت مثال زدنی پاسداران، نظامیان و نیروهای مردمی کور شد.
وی اضافه کرد: بی تردید، در آن مقطع حساس تاریخی حمایت ها و رهبری بی نظیر امام راحل و درایت مقام معظم رهبری با همراهی و همدلی فرماندهان دوران دفاع مقدس برگ زرینی را در تاریخ حیات جمهوری اسلامی رقم زد.
شهردار کرج خاطر نشان کرد: امروز نیز برخی کشورهای منطقه به دلیل همان طمع ورزی و توطئه قدرت های زورگو از ناامنی، آشوب و خشونت رنج می برد، اما ایران اسلامی با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و همت نیروهای مسلح در امنیت و آرامشی مثال زدنی به سر می برد و این آسودگی حاصل همان تفکری است که در دوران دفاع مقدس توسط جوانان فداکار در کشور نهادینه شد.
ترکاشوند در پایان یادآور شد: حماسه سوم خرداد را می‌توان بزرگترین و مهمترین رویداد در میان روزهای دفاع مقدس برشمرد و اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس مراقبت و به نسل‌های آینده منتقل کنیم بایستی یوم الله سوم خرداد را به نحو شایسته‌ای مورد تعمیم قرار دهیم.

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا