آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق بازگشت؛ کلیات بودجه ۹۷ در مجلس رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ موافقت نکردند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پس از استماع سخنان نمایندگان مخالف و موافق، نماینده دولت و سخنگوی کمیسیون تلفیق با ۸۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر با کلیات لایحه بودجه ۹۷ موافقت نکردند.

کلیات لایحه بودجه ۹۷ از صبح امروز در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و پس از اظهارات علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق، جلال میرزایی، محمدحسین فرهنگی، بهروز بنیادی، محمدجواد ابطحی، علیرضا سلیمی، زهرا سعیدی، حمیدرضا فولادگر، علی‌اکبر کریمی، نادر قاضی‌پور و محمدحسین حسین‌زاده بحرینی به عنوان مخالف و همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، داوود محمدی، فاطمه ذوالقدر،‌ علی کاظمی، حسین مقصودی، رمضانعلی سبحانی‌فر، جمشید جعفرپور،‌ محمدرضا تابش، محمدمهدی برومندی و رضا انصاری در موافقت با کلیات بودجه ۹۷ سخنرانی کردند.

در ادامه نیز محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت به دفاع از لایحه پیشنهادی دولت پرداخت.

با توجه به مخالفت نمایندگان، لایحه بودجه ۹۷ مجددا باید در کمیسیون تلفیق اصلاح شده و برای بررسی کلیات به صحن علنی بیاید.

لاریجانی بیان کرد؛۱۴ بهمن بررسی مجدد کلیات بودجه ۹۷
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات بودجه ۹۷ مجددا در روز شنبه ۱۴ بهمن مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت که جلسه بعدی مجلس سه‌شنبه ۱۰ بهمن برگزار خواهد شد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعد از مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۹۷، گفت: با توجه به مخالفت نمایندگان، لایحه بودجه ۹۷ مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، کمیسیون تلفیق ۷۲ ساعت برای انجام اصلاحات وقت دارد و مجددا لایحه را با اصلاحات انجام شده به مجلس برمی‌گرداند با این نکته که این کار تنها برای یک بار صورت می‌گیرد.

وی از کمیسیون تلفیق خواستار شد که انتقادات نمایندگان را مورد توجه قرار داده و پیشنهادات آنها را لحاظ کرده و اصلاحات را انجام دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که مهلت ۷۲ ساعته کمیسیون تلفیق سه‌شنبه بعدازظهر به اتمام می‌رسد و تا زمان ارائه نظرات مکتوب و قرار دادن لایحه بودجه بر روی سایت زمان لازم است تا اداره قوانین نظرش را بدهد، ما کار بررسی بودجه را از روز شنبه هفته آینده شروع خواهیم کرد.

لاریجانی در پایان گفت که مجلس این هفته روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا