آخرین خبرها

آخر بانکدارى به کجا مى رود ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخر بانکدارى به کجا مى رود ؟یک سال پیش ، وقتى در جلسه اى در بانک مرکزى و در حضور دکتر سیف و اعضای هیات عامل بانک مرکزى ، سامانه پیام رسان” بله ” و سرویس هاى بانکى آن ، توسط مهندسان جوان شرکت سداد و همکاران بخش IT بانک ملى ایران معرفی و نمایش داده شد ، به ناگاه یکى از مقامات حاضر در جلسه ، پرسشى عمیق و فکورانه مطرح نمود که از شنیدنش جا خوردم ! ایشان رو به سوى معاون وقت فناورى بانک مرکزى و همکارانش نمود و پرسید: ” با این حساب (اشاره به نمایش خدمات بانکى پیام رسان بله) آخر بانکدارى به کجا خواهد رفت ؟
در پاسخ، دکتر حکیمى که هنوز آن موقع معاون فناورى بانک مرکزی نشده بود، مطلب آینده نگرانه اى را گفت که بیشتر شگفت زده شده و جا خوردم !
وی گفت: ” آخر بانکدارى همین است ! از این به بعد بانکدارى در شبکه هاى مجازى خود را نشان خواهد داد، بانک ملى ایران هم با پشتیبانى و معرفى این پیام رسان بانکى ، یک و نیم تا دو سال از دیگر بانک هاى کشورمان جلو است !
اکنون کمى بیش از یک سال از آن جلسه گذشته و پیام رسان ” بله ” که در مرحله بلوغ و تکامل به سر مى برد ، رتبه برتر جشنواره دکتر نوربخش را از آن خود کرده است، در حالى که بانک هاى پر شمارى به آن پیوسته اند و در جهت ارائه خدمات بانکى به مشتریانشان از آن بهره مى برند.
تصور کنید در حال چت و گفت وگو با مخاطب هستید و بر اساس نیاز و بدون خروج از برنامه، کارهاى بانکى خود راهم انجام مى دهید، بى آنکه کارمزد و هزینه اى هم پرداخت نمایید، از طریق کارت به کارت پول انتقال مى دهید و یا درخواست پول مى کنید و در یک آن واریز مى شود ، شارژ مى خرید ، جریمه خودرو پرداخت مى کنید ، عوارض خروج از کشور پرداخت مى کنید، قبض موبایل تان را پرداخت مى کنید و …حس و لذتى که به شما دست مى دهد وصف ناپذیر است.
پیام رسان ” بله ” که از پلتفرم بسیار قوى و پیشرفته ( مشابه تلگرام ) برخوردار است ، قصد و بناى هیچ رقابتى با پیام رسان هاى داخلى و خارجى را ندارد و صرفاً بر بستر خدمات بانکى پایه گذارى شده و به هموطنانمان خدمات رسانى مى کند .
” بله ” در حال رشد است و روز به روز بر کیفیت و تعداد خدمات آن به ویژه خدمات بانکى اش افزوده مى شود .
فرصتى است است تا هموطنانمان در کنار چت و گفت وگو ، کارهاى بانکى و مالى خود را انجام دهند ، کسب و کار خود را مدیریت کنند و رونق بخشند .

*دکتر محمد رضا حسین زاده، مدیر عامل بانک ملی ایران

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا