استان هااقتصادیچشم‌انداز توسعه

به دنبال گردشگری در گیلان هستیم تا پول در استان ته‌نشین شود‌ / دولت دو برنامه فقرزدایی و اشتغال زدایی را تا سال ۱۴۰۰ در دست اجرا دارد/ باید ‌۳۵ هزار شغل تا پایان سال آینده ایجاد شود

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رشت

به گزارش تدبیرشرق، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه شب در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و رونق تولید در رشت که با حضور استاندار ، نمایندگان گیلان در مجلس و شماری از مدیران برگزار شد؛ گفت: امیدوارم که نتایج این جلسات برای مردم مثبت باشد. او همچنین با گرامی داشت یاد شهدا از جمله انصاری و کریمی ابراز امیدواری کرد که مسئولان بتوانند رنج و درد مردم را کم کنند.

ربیعی در ادامه  مخاطب بخش اول صحبت‌هایش را بدنه اجرایی دولت عنوان کرد.‌

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انبوهی از مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: از میانه دولت یازدهم به بعد دوره تاریخی بود که مشکلات انباشته خودش را نشان داد.

او با اشاره به بارش کم باران گفت:  پنج ماه به آب‌وخاک فشار آمد و من برای بهار نگرانم و سال آینده سال سختی خواهد بود‌ ازنظر آب‌وخاک و ریز گردها وضعیت خوبی نداریم.

ربیعی افزود: ۵۰ سال تصمیم‌های بدی برای صندوق‌ها و بیمه گرفته‌شده و ما باید آن را حل کنیم.

عدم اشتغال به‌موقع دهی شصتی‌ها باعث زیر سوال رفتن ایجاد اشتغال می‌شود

او ادامه داد: دهه شصتی‌هایی که در دهه هشتاد سرکار نرفتند و الان این پنجره جمعیتی بازشده است. حتی اگر بگوییم شغل ایجادشده است به چشم نمی‌آید.

وزیر کار افزود: ‌بخشی از این موضوع هم به این دلیل است که مفهوم ایجاد شغل به استخدام در دولت منوط شده است.

او خطاب به مدیران اجرایی گفت: ‌ باید بسیار کارکنیم و سخت‌کوشی و بهره‌وری ما باید به کار ما ضریب بدهد.

استاندار گیلان هفته‌ای یک‌بار جلسه کارگروه اشتغال را برگزار کند

ربیعی از استاندار گیلان خواست تا  هفته‌ای یک‌بار جلسه کارگروه اشتغال برگزار شود و  از ساعت‌به‌ساعت استفاده شود تا مفهوم عدم موفقیت از کشور و استان دور شود.

مردم ۳۰ سال است که فقط حرف‌های سیاه شنیده‌اند

وزیر کار ادامه داد: نه‌تنها بر روی کار که باید برای  سلامت روانی و اجتماعی نیز تلاش شود چون مردم ۳۰ سال است که فقط حرف‌های سیاه شنیده‌اند.‌

او با تاکید بر سخت‌کوشی و عقلانیت مدیران گفت: باید ‌۳۵ هزار شغل تا پایان سال آینده  در بخش سلامت٬ ورزش٬ حمل‌ونقل و گردشگری و ..ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس با تمجید از سالاری استاندار گیلان پرداخت و گفت: سالاری انرژی دارد و در بوشهر هم عملکرد خوبش را دیده بودم.

ربیعی سپس با این تعبیر که  «باید یک قرون را روی هوا بزنیم» گفت: ‌ استانی که  مدیران و استاندارش به کانون کارآفرینی تبدیل  نشود نمی‌تواند به‌پیش برود.‌

دو برنامه فقرزدایی و اشتغال زدایی دولت تا سال ۱۴۰۰

او سپس با تشریح برنامه‌های دولت گفت؛ دولت دو برنامه فقرزدایی و اشتغال زدایی را تا سال ۱۴۰۰ در دست اجرا دارد.

‌ربیعی با اشاره به این که با اشتغال روستایی در پی فقرزدایی هستیم به بحث حق تحصیل اشاره کرد و گفت: ‌جاماندگان از تحصیل ابتدایی تقریباً در گیلان حل‌شده اما آمار ترک تحصیل  در استان زیاد است.‌

او با بیان اینکه فقر شدید غذایی و سو تغذیه باید از بین برود گفت:  باید کارگروه فقرزدایی نیز در کنار اشتغال تشکیل شود.‌

ربیعی با بیان این که هیچ‌گاه از مسئولیت فرار نکردم گفت: تعادل بازار کار را برعهده‌گرفته است.

او سپس با بیان اینکه بین ‌مسافرگردی و گردشگری فرق وجود دارد گفت:  ما به دنبال گردشگری در گیلان هستیم تا پول در استان ته‌نشین شود‌ اما گردشگری مبتنی بر بومی و محلی است .

او ادامه داد: اولویت بعدی ما صنایع‌دستی است در این بخش طراحی‌ها خوب است و می‌تواند جذاب‌تر هم باشد.

ربیعی سپس خطاب به مدیران گفت: اگر وام روستایی جذب کردید سهم استان را  اضافه خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا