استان هااقتصادی

قابلیت تولید روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت مرغوب در کارخانه‌ی ارتقا یافته‌ی شهرداری/ شهرداری‌های مناطق رشت درخواست آسفالت کنند تا کارخانه دوم راه اندازی شود

 به گزارش تدبیرشرق، عصر امروز یکشنبه اول بهمن ماه پس از ۳۷ سال با دریافت پروانه بهره برداری آسفالت و آغاز به کار خط تولید سنگ شکن راک، کارخانه آسفالت شهرداری رشت افتتاح شد. ِ

سنجش کیفی تولید آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری رشت و ممانعت از تولید و پخش آسفالت نامرغوب

مسعود نصرتی شهردار رشت در این مراسم با قدردانی از تلاش مجموعه شهرداری به خصوص سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت برای افزایش تولیدات کارخانه آسفالت گفت: اگر این کارخانه بخواهد آسفالت تمام شهر را پوشش دهد باید نقطه ضعف خالی بودن انبار پر شود، تا در روزهایی که شرایط آسفالت ریزی برای معابر مهیاست بتوانیم تولید و توزیع آسفالت را به صورت بهینه در دسترس داشته باشیم.

شهردار رشت، تجهیز آزمایشگاه را امری ضروری داسنت و گفت: آزمایشگاه رکن اساسی کارخانه آسفالت است وضروری است که در این مکان آزمایشگاهی مجهز با متخصصین امر در این مکان جهت ارتقا کیفیت آسفالت لحاظ شود.

او با اشاره به ضرورت نیاز یک کار‌شناس متخصص و علمی در کارخانه آسفالت گفت؛ شایسته است برای افزایش درآمد و کاهش هزینه شهرداری بسیاری از کار‌ها را خودمان انجام دهیم. هرچند نباید بر پیمانکاران خرده گرفت و از آنجایی که پیمانکاران دیر به پول خود می‌رسند، مجبورند قیمت کار را بالا ببرند.

نصرتی از فعالیت ۴۰ نیروی کار در کارخانه آسفالت خبر داد و گفت: در این کارخانه به لحاظ کیفی آسفالت سنجش می‌شود و از توزیع آسفالت نامرغوب جلوگیری بعمل خواهد آمد.

کارخانه آسفالت شهرداری رشت هیچ فرقی با کارخانه‌های بخش خصوصی ندارد

شهردار رشت، با تاکید بر اینکه کارخانه آسفالت شهرداری رشت هیچ فرقی با کارخانه‌های بخش خصوصی ندارد، یادآور شد: کارخانه آسفالت شهرداری رشت، قابلیت تولید روزی ۱۲۰۰ تن آسفالت را دارد بنابراین شایسته است تا شهرداران مناطق مدیران مناطق درخواست آسفالت خود را ارتقا دهند و پیمانکاران مناطق نیز بیش از پیش درخواست مجوز داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به وجود نیروهای توانمند در بدنه شهرداری رشت گفت: کار آسفالت کار پیچده یا جز علوم ناشناخته نیست یک مهندس عمران با پایه یک و دو توان نظارت براین کارخانه را دارد، اما باز اگر جایی احساس شد که افراد داخل شهرداری توان انجام کار را ندارند حتما سراغ بخش خصوصی خواهیم رفت.

تجمیع ماشین آلات سازمان موتوری در سازمان عمران شهرداری رشت

نصرتی با تاکید بر سرگردانی ماشین آلات سازمان موتوری به دلیل انحلال این سازمان گفت: درجلسه روز گذشته این موتور‌ها درسازمان عمران تجمیع شدند تا در مواقع ضروری مورد بهره بردار ی قرار گیرند.

شهردار رشت با تاکید بر حل مشکل موجودی انبار کارخانه آسفالت تا فردا گفت: مجوزهای حفاری یکی از دغدعه‌های مناطق بود و باتوجه به عدم دریافت مطالبات سالهای قبل و به خصوص ۹۶ از دستگاههای زیرساختی حفار از امروز موافقت نامه‌ها مرکزی و صدورمجوز‌ها منطقه‌ای انجام می‌شود و از این به بعد مدیران مناطق با نظارتی دقیق در فعالیتهای دستگاههای زیرساختی بهتر از گذشته در تعیین تکلیف نوار حفاری و مرمت آسفالت نظارتی بیشتری خواهند داشت.

او با تاکید بر محدودیت زمان در فصول پاییز زمستان تصریح کرد: امروزهیچ مانعی برای برداشت آسفالت وجود ندارد و هردو کارخانه آماده تولید و توزیع آسفالت را دارند. لذا باید با ارتقا تقاضای آسفالت از سوی مدیران مناطق به جای تقابل به فکر مدیریت بویژه مدیریت در نوار حفاری دستگاههای زیرساخت بود.

ضرورت حمایت از سازمان عمران بویژه در بخش مالی

علی بهارمست معاون عمرانی و امور زیربنایی و رئیس هیات‌مدیره سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت هم در این مراسم آسفالت را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: مقوله آسفالت در دو بخش تولید و پخش و اجرا خلاصه می‌شود که در بخش تولید با بکارگیری تجهیزات مناسب و به روز رسانی قطعات و ارتقا کیفیت خدمات و کنترل پارامترهای مدنظر چون نوع قیر ورودی به کارخانه، رعایت دمای استاندارد و حفظ دما و در بخش پخش و اجرا توجه به اصلاحات هندسی و…. توجه داشت.

در لگه گیری معابر دقت لازم صورت بگیرد

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت، با تاکید بر ضرورت نظارت روزانه توسط شهرداری‌های مناطق در کار لکه گیری گفت: با همه کمبود‌ها خواهش ما این است تا نظارت کافی در کار لکه گیری معابر لحاظ شود.

او افزود: در مورد میزان تناژ نیز درخواست ما این است که از ظرفیت هردو کارخانه استفاده شود و تولید بیش از ۹۰ تن در ساعت بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت از ضرورت حمایت از سازمان عمران بویژه در بخش مالی سخن گفت و تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم بیشتر از ۴۲ نیرو و بیش از ۶ میلیارد سرمایه در این مکان فعالیت شایسته داشته باسد، لازم است تا انبار به طور بهینه شارژ شود تا در موارد ضروری با تعطیلی کارخانه مواجه نشویم.

ضرورت توجه همه جانبه به سازمان عمران

امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت هم ضمن اظهار خرسندی حضور ادواری مدیریت شهری در ادارات و شهرداری‌های مناطق گفت: برگزاری اینگونه جلسات عملیاتی حتما نتایج مثمر ثمری خواهد داشت.

رئیس شورای شهر رست با تاکید بر نگاه همه جانبه به سازمان عمران تصریح کرد: نگاه شخصی من به سازمان عمران فقط دید داشتن به صورت کارخانه آسفالت نیست باید همه حیطه‌های وظیفه و عملکرد آن توجه داشت.

او افزود: آنچه که به جلسه امروز برمی گردد، مشخصا بحث کارخانه آسفالت است، این کارخانه از سال ۹۲ همواره از بحث‌های ویژه مدیریت شهری بوده، لذا شایسته است به خاطرباوری که شهردار به مجموعه خود دارد از او قدردانی شود.

علوی با تاکید بر نقایص کیفی سنوات گذشته گفت: امروز شایسته است با عزم و اداره جدی بوجود آمده در کنارهم مشکلات موجود را رفع کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر هزینه کرد دکتر نصرتی در راه اندازی مجدد این کارخانه و تغییرات لحاظ شده در هربخشی یادآور شد: امروز کارخانه آسفالت به یک رکن تبدیل شده و بنابراین باید با شناسایی فرایند‌ها و نیاز‌ها و تعمیر ونگهداری ازسوی معاونت و مدیریت شهرداری به شفاف سازی دقیق پرداخته و کارخانه آسفالت را تبدیل به یک منبع درآمد شهرداری نمود.

مدیران شهری به گونه‌ای فعالیت کنند که مورد انتقاد مسافران نوروزی قرار نگیریم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، با تاکید بر قابلیت درآمد زایی کارخانه آسفالت شهرداری رشت، گفت: تا عید فرصت کمی باقی مانده و صبر مردم هم حدی دارد، بنابراین باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کرد تا مهمانانی که در تعطیلات عید به شهر ما وارد می‌شوند ما را به واسطه مدیریت ضعیف به باد انتقاد نگیرند.

اخذ پروانه کارخانه آسفالت رشت بعد از ۳۷ سال

هومن روایی مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت هم در جریان افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری گفت: در روزهای اخیر در پی تلاش و همراهی دکتر نصرتی بعد از ۳۷ سال توانستیم پروانه بهره برداری این کارخانه را اخذ نماییم.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با تاکید بر اهمیت دستگاه سنگ شکن راک در ارتقا کمیت و کیفیت تولید گفت: موتور این دستگاه برند زیمنس آلمان است که خرید آن هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان را داشت که نصب آن توسط همکاران ارجمند و پرتلاش کارخانه آسفالت سازمان عمران انجام شد.

انبار کارخانه آسفالت شهرداری رشت شارژ نیست

او با اشاره به ظرفیت تولید بیش از ۱۲۰۰ تن آسفالت در کارخانه‌های آسفالت شهرداری رشت افزود: این توان تولید خود مستلزم لحاظ آیتم‌هایی چون شارژ انبار است که متاسفانه در حال حاصر انبار شارژ نیست و کارخانه ما به روز مدیریت می‌شود.

خرید سه کامیون بنز برای کارخانه آسفالت به دستور شهردار رشت

روایی از خرید سه کامیون بنز برای جابجایی آسفالت در سطح شهر توسط شهرداری خبر داد و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مدیران مناطق عدم رسیدن آسفالت به موقع به مناطق سطح شهر است و با درایت و برنامه ریزی دکتر نصرتی مقرر شد با خرید سه دستگاه بنز روزانه به خصوص در شرایط جوی مناسب توان حمل و نقل آسفالت از کارخانجات به سطح شهر با سرعت بیشتری می‌یسر شود.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با اشاره به خرید دستگاه ماسه شور تا هفته آینده خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش برای اخذ دو مجوز برداشت ازمعدن از سازمان صنعت و معدن و تجارت برای شهرداری و خرید دستگاه راک همچنین تا هفته آینده دستگاه ماسه شور را خریداری می‌کنیم و با کمک دستگاه راک آسفالت مرغوبی خواهیم داست.

او راه اندازی کارخانه دوم آسفالت شهرداری را منوط بر افزایش تقاضای مناطق پنجگانه شهرداری رشت دانست و گفت: طبق آخرین آمار، در حال حاضر درخواست مناطق به بیش از ۴۰۰ یا ۵۰۰ تن در روز نرسیده، لذا اگر مناطق آمار درخواست خود را بالا ببرند ما نیز کارخانه دوم را راه اندازی می‌کنیم.

شرایط تولید آسفالت مرغوب فراهم شده است

حامد خدمت بین دانا مدیر کارخانه آسفالت شهرداری رشت هم حضور شهردار و رئیس شورای شهر در کارخانه آسفالت را نقطه عطفی در برطرف کردن مشکلات این مجموعه عنوان کرد و گفت: این مجموعه در سال ۵۷ در زمینی به مساحت ۶ هکتار تاسیس شد و سال ۶۲ از فرمانداری به شهرداری رشت واگذار شد.

خدمت بین دانا اضافه کرد؛ این مجموعه شامل سنگ شکن و دو کارخانه آسفالت است و سال تاسیس اولین کارخانه آسفالت ۱۳۷۴ و کارخانه دوم۱۳۸۹ است.

خدمت بین دانا تصریح کرد: به دلیل اینکه مصالح رودخانه‌ای دارای درصد بالای سیلیس است و جز مصالح آبدوست یا هیدروفیلیک بوده و از این جهت که براساس شیت‌های آزمایشگاهی آیتم آسفالت تولیدی از درصد فضاهای خالی بالایی برخوردار بود، که زمینه را برای حضور رطوبت و کاهش دوام فراهم می‌کرد، سعی بر آن شدیم که با نصب سنگ شکن راک این نقیصه برطرف شود.

مدیر کارخانه آسفالت شهرداری رشت در پایان گفت؛ سنگ شکن راک توانایی تولید مصالح صفر تا  ۲/۳۶میلیم‌تر (مصالح رد شده از الک شماره ۸) با راندمان بالا را دارد که در ‌‌نهایت باعث کاهش درصد فضای خالی و افزایش کیفیت و دوام آسفالت می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا