آخرین خبرها

افتتاح طرح های آب و گاز رسانی روستاهای آستارا با حضور استاندار گیلان

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار گیلان روز سه شنبه در آئین افتتاح این طرح ها گفت: کارهای خوبی برای تامین رفاه مردم در جای جای استان صورت گرفته و باید به خدمات رسانی به مردم شتاب داده شود.
محمدعلی نجفی افزود: اعتماد مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه به دولت تدبیر و امید، وظیفه دولتمردان را در خدمت رسانی سنگین تر کرده و مدیران باید از این پس، با توانی مضاعف در خدمت مردم باشند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان نیز در آئین بهره برداری از مجتمع آبرسانی قره سو در بخش لوندویل آستارا گفت: با بهره برداری از این طرح پنج هزار و 727 نفر در شش روستای بخش لوندویل آستارا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
محب علی رنجور میزان اعتبار صرف شده برای این طرح را 18 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در حوزه آب شرب روستایی اقدامات خوبی انجام شده و برای اولین بار در دولت یازدهم شاهد اختصاص ردیف اعتبار ملی برای این طرح ها هستیم.
وی اظهار کرد: در این دولت 260 روستا در استان گیلان در قالب 76 هزار خانوار از آب شرب برخوردار شدند و درصد شاخص برخورداری از آب سالم از 64 به 76 درصد افزایش یافت.
رنجور ادامه داد: شاخص آبرسانی را در آستارا از 64 درصد به 85 درصد رساندیم و این شاخص از میانگین کشوری، چهار درصد و از میانگین استانی 10 درصد بالاتر است.
وی افزود: هشت روستا در آستارا از منبع مطمئن آب برخوردار نیستند و با تخصیص اعتبار در سال جاری به آنها آبرسانی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان نیز در آیین بهره برداری از گاز چهار روستا در دهستان حیران آستارا گفت: با بهره برداری از این طرح با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال، 700 خانوار روستاهای بی بی یانلو، حیران، حاجی امیر و ونه بین از گاز بهره مند شدند.
جمشید ظهیری خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید برای ارتقای سطح بهره مندی گاز در استان گیلان پنج هزار میلیارد ریال هزینه کرده که در دولت های گذشته بی سابقه بوده است.
به گفته مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان، شاخص بهره مندی روستاییان آستارا از گاز طبیعی به 93 درصد افزایش یافت.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا