اجتماعیاستان ها

استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان ثبت و احوال کشور: داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل، عاملی مهم در برنامه‌ریزی کشور است

استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان ثبت و احوال کشور

استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان ثبت و احوال کشور با بیان اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی و ارائه آمارهای دقیق جمعیتی نقش موثری را در برنامه ریزی‌های کشور ایفاء می‌کند افزود: داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل عاملی مهم در برنامه‌ریزی کشور است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که صبح امروز در محل دفتر کار استاندار برگزار شد، برلزوم پیوند اطلاعات مکانی با اطلاعات هویتی افراد تأکید کرد و افزود: پیوند اطلاعات هویتی با جغرافیایی و مکانی افراد علاوه بر خدمات رسانی بهتر به مردم، کشور را نیز از اجرای سرشماری بی‌نیاز خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ارتباط دستگاه‌های خدمات رسان به سامانه ثبت احوال کشور را امری مهم در روند خدمت‌رسانی دقیق و سریع به مردم دانست و افزود: داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل عاملی مهم در برنامه‌ریزی کشور است

دکتر سالاری، گیلان را از استان‌های بر‌تر در ثبت به هنگام وقایع تولد و وفات عنوان کرد و اظهار داشت: ثبت به موقع وقایع حیاتی و ارائه آمارهای دقیق جمعیتی نقش موثری را در برنامه ریزی‌های کشور ایفاء می‌کند.

استاندار گیلان برضرورت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر نمایندگی ثبت و احوال در بخش دیلمان نیز تأکید کرد.

رئیس سازمان ثبت و احوال کشور نیز در این دیدار، پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سازمان ثبت و احوال را از مهم‌ترین پایگاه داده کشور عنوان کرد و افزود: اطلاعات هویتی تمامی ایرانیان از سال ۱۲۹۷ تاکنون به صورت الکترونیکی در این سامانه نگهداری می‌شود.

حمید درخشان‌نیا با اشاره به اجرای پروژه صدور کارت ملی هوشمند در سازمان ثبت و احوال اظهار داشت: تاکنون ۳۳ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور صادر گردیده است.

معاون وزیر کشور احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی و امضای الکترونیکی اشخاص را از جمله مأموریت‌های اصلی کارت ملی هوشمند برشمرد و افزود: در دولت الکترونیک تمامی دریافت خدمات از طریق کارت ملی هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا