استان هااسلایدراقتصادی

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان: تکمیل پازل توسعه اقتصادی گیلان با راه آهن رشت – آستارا

فرهاد دلق پوش

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: با تکمیل راه آهن قزوین – رشت – آستارا و کریدور شمال – جنوب ، پازل توسعه اقتصادی گیلان تکمیل می شود.

به گزارش تدبیرشرق ، فرهاد دلق پوش ، در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی آستارا با هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گیلان ، اظهار کرد: آستارا پیشانی استان گیلان است و ظرفیت بسیار مهمی را در راستای توسعه تجاری و ایجاد روابط اقتصادی با خارج از مرزها دارد و دروازه طلایی ورود به اروپا می باشد.

وی با بیان اینکه آستارا در یک مسیر بسیار مهم ، استراتژیک و تعیین کننده واقع شده است ، ادامه داد: باید در این منطقه با تعامل بسیار مناسب بین بخش خصوصی و دولتی یک فضایی ایده آل را برای فعالیت فعالان اقتصادی ایجاد کنیم.

وی از راهکارهای عملی دولت تدبیر و امید در این خصوص سخن گفت و افزود: درصدد هستیم بخش خصوصی را به عنوان یک نیرو محرکه مهم حوزه اقتصاد ، تجارت و تولید در عرصه های مختلف حمایت کنیم.

دلق پوش با اشاره به اینکه در حال حاضر اقتصاد کشور با رکود مواجه است، خاطر نشان کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی و تولید دچار مشکل هستند و در تلاش هستیم با تدبیر برای برون رفت از این مشکلات اقدام کنیم.

وی از ظرفیت ها و زیرساخت های مناسب استان گیلان از قبیل مرز زمینی ، دریایی و هوایی سخن گفت و یادآور شد: راه آهن آستارا – آستارا فرصتی است که باید تجار منطقه به نحو شایسته ای از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه مرز آستارا نزدیک ترین مسیر به اروپا و آسیای میانه است ، تصریح کرد: با تکمیل راه آهن قزوین – رشت – آستارا و کریدور شمال – جنوب ، تحول عظیم در عرصه حمل کالا و مسافر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تکمیل این طرح ، پازل توسعه اقتصادی استان گیلان تکمیل می شود ، افزود: با افتتاح این طرح ، علاوه بر بهره مندی از بازار بکر ۴۰۰ میلیونی حاشیه دریای خزر توسط کشورمان ، دشمنان ما از قبیل رژیم صهیونیستی که در تلاش تصاحب این بازار هستند ، مأیوس می شوند.

فرهاد دلق پوش رفع موانع برای تجار را از مهمترین راهکارهای کسب در بازارهای منطقه برشمرد و گفت: تجار و فعالان اقتصادی ما نباید دغدغه داشته باشند.

وی با بیان اینکه «آستارا» می تواند پایلوت بسیاری از فعالیت های اقتصادی منطقه باشد ، اضافه کرد: از تعامل با سایر استان ها در راستای شناسایی نیازهای آنان و معرفی قابلیت های استان نیز غافل شده اسم که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ، نبود پایانه میوه و تره بار و محصولات کشاورزی را یک خلاء در استان دانست و عنوان کرد: روسیه و سایر کشورهای منطقه ، سردسیر هستند و نیاز به میوه و محصولات کشاورزی تازه باغی دارند که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا