آخرین خبرها

فرودگاه گیلان به سمت تجاری سازی و ثروت آفرینی سوق می یابد

غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه اصلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال 96 مبتنی بر ثروت‌آفرینی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات رهبری برای تولید اشتغال گفت: اعتقاد دارم مدیران فرودگاهی ابتدا باید علم تجارت و بازرگانی بدانند و سپس دوره‌های عملیاتی فروگاهی را بگذرانند.
وی عنوان کرد: فرودگاه‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی، ایفاگر نقش بسیار مهمی هستند و در تولید و اشتغال نقش موثری دارند بنابراین، برای اینکه فرودگاه‌ها از بحث هزینه‌ای به سمت تجاری‌سازی سوق داده شوند، باید تغییر عقیده و دیدگاه در میان مدیران فرودگاهی ایجاد شود.
کریم آقایی ادامه داد: در تعریف قدیمی سازمان بین المللی هواپیمایی (ایکائو ) فرودگاه محل نشست و برخاست هواپیماها بود اما در تعریف جدید آن، فرودگاه‌ها بازار اقتصادی‌اند که در آن هواپیماها نشست و برخاست دارند؛ فرودگاه‌ها باید از رویه‌ هزینه‌ای خارج شده و به عنوان بنگاه اقتصادی تعریف شوند.
مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در پاسخ به این سوال که فرودگاه رشت چطور می‌تواند در ثروت‌آفرینی نقش داشته باشد؟ گفت: با توجه به پتانسیلی که در فرودگاه رشت وجود دارد، پیشنهاد احداث مرکز خرید و اماکن اقامتی در سه هکتار از اراضی متعلق به این فرودگاه را به شرکت فرودگاه‌ها ارائه شده است.
کریم آقایی افزود: پیشنهاد یادشده در برنامه بودجه سال 1396 ارائه شده و با اعلام موافقت شرکت فرودگاه‌ها کارهای مقدماتی آن آغاز می‌شود.
در زمان حاضر 104 سورتی پرواز در طول هفته از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران ، کیش ، عسلویه ، اصفهان ، بغداد ، مشهد، اهواز ، بندرعباس و شیراز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت ، سال 1348 در زمینی به مساحت 220 هکتار ساخته شده و از نظر امکانات و تجهیزات در ردیف فرودگاه های برتر کشور است؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.
خبرنگار:مرضیه ضامن**انتشاردهنده: کبیری
1881/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا