آخرین خبرها

استاندار گیلان: برای به سرانجام رساندن امید مردم، اهتمام داریم

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان در رشت اظهار کرد: امروز همه دور هم جمع شدیم تا برای حماسه بزرگ دیگری که ملت ایران و بویژه در استان گیلان آفریدند ، سخن گوییم.
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: همانطور که در حماسه هایی همچون فتح خرمشهر همه حضور یافتند، در این انتخابات هم براساس تکلیفی که داشتند، همه حضور پیدا کردند تا مشارکت حداکثری مورد نظر مقام معظم رهبری تحقق یابد.
نجفی با قدردانی از زحمات نیروهای دست اندرکار در برگزاری این انتخابات گفت: خدا را شاکریم که شرایطی فراهم شد که همه دلگرم شدند.
وی حضور مردم در انتخابات را آگاهانه، مقتدرانه، با علم و دانایی و اهداف و پیام هایی مشخص توصیف و بیان کرد: زیباترین پیام در مقابل استکبار بوده، و ملت ما منسجم شدند تا بگویند در کنار هم هستیم با همه تفاوت اندیشه ها و نگرش های گوناگونی که در اداره مملکت وجود دارد.
نجفی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در کشور و در استان گفت: بعضی نخواستند باور کنند اما ما از روز اول برای خدمت وارد شدیم و تا زمانی که این توفیق را داشته باشیم، باید این مسیر را ادامه بدهیم.
نجفی گفت: با اینکه در این ماه های اخیر بزرگترین کارمان انتخابات بوده، برای خدمت رسانی به مردم نیز اهتمام داشتیم.
وی تصریح کرد: زمان زیادی برای خدمت رسانی انجام دادیم که در مقابل هیچیک از دوربین ها نبود .
وی ادامه داد: مردم با این انتخاب ، اعتماد به دولتی که نزدیک به چهار سال با برنامه و شعار آمد را تایید کردند.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: انتخابات با مردم سالاری دینی و با امنیت کامل ، شور و نشاط در کشور برگزار شد و مردم ثابت کردند که به آرمان های انقلاب و شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی وفادار و پایبندند.
نجفی با بیان اینکه در کنار هم هستیم با تلاشی مضاعف تر از گذشته، تصریح کرد: اگر سستی و کاهلی در بعضی بخش ها بوده، بایستی کنار گذاشته شود .
وی با استناد به سخن رئیس جمهوری مبنی بر اینکه دولت باید چابک تر و زنده تر باشد، گفت: با این بار عظیمی که مردم بر دوش ما نهاده اند، باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات داشته باشیم.
نجفی با اشاره به مشارکت حدود 83 درصدی مردم گیلان در انتخابات گفت: مردم چقدر صبور بودند که سه تا چهار ساعت در صف ایستادند تا نام فرد مورد نظر خود را روی برگه رأی بنویسند.
وی تصریح کرد: مردم پیام دیگری نیز در این انتخابات دادند و آن اینکه به دولت گفتند از تلاش هایتان راضی هستیم ، راه را ادامه بدهید و کوشش را مضاعف کنید.
وی با بیان اینکه مردم دنبال مطالبات دیگری نیز در انتخابات بودند، گفت: گروه هایی همچون اقوام و بانوان در صندوق رأی حرف دارند و چه زیبا مطالباتشان را بیان می کنند.
وی به روستای اسطلخ جان که طرح روستای بدون بیکار در آن اجرا شده، اشاره و بیان کرد : بدلیل خدمات انجام شده ، حضور مدیریت استان و دیگر مسئولان به صورت مستمر از حدود 600 و اندی رای، بیش از 590 نفر به حجت الاسلام روحانی رای دادند.
نجفی به نسبت خدمات انجام شده و برنامه های ارائه شده توسط دولت یازدهم اشاره و بیان کرد: در مناطق محروم چایکاری، مخالفان، بسیار به دولت اتهام زدند که ما پاسخ آنها را نمی دادیم اما مردم چه زیبا پاسخ این تهمت ها را دادند.
وی تصریح کرد: ما مشکلات را می دانیم، فقر هست اما همان آدم فقیر گفت صدقه نمی خواهم و تسلیم شعارهای پوپولیستی نمی شوم، برایم اشتغال و درآمد اقتصادی ایجاد کنید.
وی با بیان اینکه پیام دیگر مردم این است که همه در کنار هم باشیم، گفت: گاهی متاسفانه انتقادهای غیر منصفانه ادامه دارد، در حالیکه ما هر لحظه فکر کردیم که چه کاری باید انجام دهیم تا معیشت مردم بهتر و اشتغال تولید شود .
وی با اشاره به بهبود وضعیت بیکاری در استان، بهبود وضعیت صنعت و کمک های دولت به بخش تولید تصریح کرد: برخی نمی خواهند این اقدامات دولت را ببینند اما امروز وظیفه ما سنگین تر است و بایستی به حقوق همه مردم احترام بگذاریم.

** کارنامه منتخبان شوراهای اسلامی، خدماتشان است
نجفی خطاب به منتخبان شوراها گفت: منتخبان شهر و روستا که با شعارهای دولت و اندیشه اصلاحات ، اعتدال و تحول به میدان آمده اید و رای مردم را گرفته اید ، فکر نکنید همه چیز تمام شده زیرا کارنامه منتخبان شورا ، خدمات آنهاست نه اتهام زنی یا ناسزاگویی.
وی ادامه داد: عزیزانی که منتخب شدند برای خدمت به مردم از این فرصت بهره گرفته و مطالبات مردم را جدی بگیرند.
وی با اشاره به سند چشم انداز گفت: آینده مملکت براساس سند چشم انداز که راهبرد نظام اسلامی ایران است، ترسیم شده و جزو مطالبات مردم است و همه مسئولان باید در سازمان ها برنامه محور باشند و بر رفع مشکلات بخش های مختلف، اهتمام داشته باشند.

** بیایید در کنار هم، کشور را بسازیم
استاندار گیلان در ادامه سخنانش، خطاب به منتقدان گفت: بیایید در کنار هم، سازندگی داشته باشیم؛ اگر روزی دولت در همین استان نگران کمبود ذخیره گندم در سیلوها بود، اکنون نگران این هستیم که اگر در انبارها بماند، چه کنیم.
وی تصریح کرد: منتقدان نیز کمک کنند تا همه با هم برای خدمت به مردم ، توسعه کشور و استان بکوشیم.
تعداد آراء مأخوذه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان، یک میلیون و 563 هزار و 732 نفر بود که نسبت به دوره‌ قبل 1.5درصد افزایش داشت. تعداد آراء مأخوذه‌ حجت الاسلام حسن روحانی در استان، یک میلیون و 43 هزار و 285 نفر معادل 69.3 درصد از آراء بود که نسبت به سال 92، 260 هزار نفر معادل 13 درصد بیشتر است.
خبرنگار: سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
2007/ 7296

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا