آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

صادق زیباکلام مطرح کرد: مطالبات مردم با وجود یک فرد برآورده نمی شود/ مردم توقع دارند کارهای نیمه تمام دولت در دوره دوم به اتمام برسد

به گزارش تدبیرشرق بیش از صد روز از روی کار آمدن دولت دوم حسن روحانی گذشته است و کماکان برخی از وعده های رئیس جمهور که از جمله مهم ترین مطالبات مردمی است نه تنها عملی نشده است بلکه در برخی موارد مانند گرانی های اخیر اوضاع نابسامان تر از دور قبل هم شده، در این بین گروهی کمپین عبور از روحانی را با عنوان پشیمان هستیم تشکیل داده اند و گروهی دیگر بر این باور هستند که نباید از خدمات حسن روحانی به راحتی گذشت که میراث سومدیریت های محمود احمدی نژاد را تحویل گرفت و با ثبات در مدیریت و دستاوردهایی چون برجام حفظ کرد.
در این رابطه صادق زیبا کلام با بیان اینکه تعریف از مطالبات مردم، تعریف روشنی نیست، می گوید: طبیعتا مطالبات مردم، بروزش در رأی‌ها می‌تواند دیده شود. یا یک اتفاق عمده‌تر است که طبیعتا مسائل اقتصادی و مسائل معیشتی همیشه یک مطالبه مهم مردم بوده، اما همه مطالبه نبوده؛ مطالبه آزادی‌ها، مطالعه توسعه سیاسی هم همیشه وقتی مکمل مطالبات توسعه اقتصادی قرار می‌گیرد، می‌تواند مفهوم و معنا داشته باشد. به این دلیل طبیعتا به خاطر رأی بالایی که آقای روحانی آورده، معلوم است یک تفاهمی بین کسانی که رأی دادند که اکثریت مردم باشند و کسی که رأی گرفته که آقای روحانی باشد، وجود دارد و حس می‌کنم که می‌تواند به مطالباتشان جواب دهد.
این استاد دانشگاه با اعتقاد به اینکه انتخاب روحانی به معنای این نیست که طبیعتا همه مطالبات مردم با وجود یک فرد می‌تواند به آن‌ها پاسخ گفته شود، می افزاید: نه، طبیعتا مطالباتی بی‌پاسخ می‌ماند، بی‌مطالباتی بی‌پاسخ داشتیم، مهم اولویت‌بندی مطالبات مردم است که بتوانند با توجه به امکانات البته، همه این‌ها را برآورده کنند. اما در مورد رأی بالایی که در انتخابات اخیر، آقای روحانی کسب کردند، علت این رأی را در چند مسئله می‌شود پیگیری کرد.
در پایان زیبا کلام با اشاره به این موضوع که با توجه به کارهای نیمه تمام رئیس جمهور در دور اول، معلوم است که مردم توقع دارند در دوره دوم انجام شود، خاطر نشان کرد: یکی رقبای آقای روحانی بودند که من فکر می‌کنم مثلا آقای قالیباف خیلی به سیم آخر زد و این نوع گفتمان، جامعه را یک مقدار زده می‌کند. یک مسئله دیگرش هم طبیعتا همان چیزی بود که آقای رئیسی هم در صحبت هایش زیاد می‌گفت؛ رقیب‌هراسی هم ایجاد شد. رقیب‌هراسی به معنای این‌که وقتی این رویارویی قرار گرفت، خب جامعه از یک اتفاقاتی که می‌ترسید برایش به وجود بیاید، می‌هراسید و تجربه دوران آقای احمدی‌نژاد را داشت و آن هم بیشتر هراسش را زیادتر کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا