یادداشت

سیدمحمدعلوی/ تدبیر بی تردید

سیدمحمدعلوی

تبریک به این همت بلند، به این انتخاب و البته به این حضور و مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری که علیرغم تمام حاشیه سازی ها و تخریب ها و وعده پردازی ها، نشان دادند راهی را که مرحوم هاشمی عزیز پیش بینی کرده بود ادامه دار است، بی تردید. مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات که نسبت به دور قبل افزایش داشت به بهمراه صعود 4936287 نفری رای و مقبولیت ریاست جمهور منتخب آقای دکتر روحانی نسبت به سال 1392، به وضوح این پیام را داشت که راه تدبیر و امید و اعتدال خواست اکثریت هموطنان است و پیامی روشن اول برای جهانیان و دوم به عزیزانی که در ماه های اخیر بیشترین هجمه ها و فشارها را به دولت مستقر و منتخب مردم داشتند، کسانی که چشم را برهمه خدمات این چهار ساله بسته بودند و دولت جمهوری اسلامی ایران را که تنفیذ مقام معظم رهبری را داشت را دولت 4% خطاب می کردند.

اینان بدانند که تمام نقشه هایتان برای به انزوا بردن دوباره ایران و بازگشت مصیبت ها که احتمالاً هدفتان بود با اعلام نتایج انتخابات بر باد رفت. مردم ایران یکبار دیگر نشان دادند که خواستن توانستن است و با بصیرت واقعی (نه بصیرت شعاری) با تکیه بر کلام بزرگان خود به میدان آمدند و اینبار خود تکرار کردند و راه را از بی راهه تشخیص دادند. ما نشان دادیم که راه فرار از شعارگرایی و پوپولیسم و  جلوگیری از بازگشت تجربه های تلخ را یاد گرفتیم، ما دیگر با صندوق رای قهر نخواهیم کرد، که خوب میدانیم قهر ما مساوی است با آری به افراطگران، رمز  و راز پیروزی ما ساده ولی پر اهمیت است؛ حضور و مشارکت حداکثری در روز هر انتخاباتی، نتیجه آن، پیروزی بی تردید.

برای ادامه این راه فقط کافیست دولتمردان ما با ادامه روند پیش رو گره گشای مشکلات و معضلات باشند، با کار و تلاش بیشتر، رفع نواقص و پیگیری در تحقق وعده ها اعتماد ملت را حفظ و تقویت نمایند. ما ملت ایران در ازای آن  یک وظیفه مهم داریم، که در عین حال شیرین است؛ آنکه  هر دو سال به دو سال حدود چند ساعتی وقت خود را در صفوف شعب اخذ رای بگذاریم، راه را بر افراط و بی تدبیری ببندیم. همانگونه که در سالهای 92 و94 و 96 حماسه آفریدیم. در شهری چون تهران همانند انتخابات مجلس سال 94 لیست امید کامل و با اقتدار پیروز شد که شیرینی انتخاب مجدد دکتر روحانی را برایمان مضاعف کرد ما امروز با بصیرت و مشارکت بالا و انتخاب اصلح، به مانند مردم فرانسه با سبقه دموکراسی چند صد ساله آن کشور،  نه بزرگی به تندروی و افراط گفتیم، کاری کردیم که مردم آمریکا علیرغم ادعای آزادترین کشور در سیاست از پس آن بر نیامدند.

از نگاه دیگر با این درصد مشارکت و حمایت از دولت، بی شک گره های اقتصادی باز خواهد شد، سرمایه گذاری مشترک با دیگر کشورها و نقش آفرینی در مسائل بین الملل برای دولتمردان تدبیر و امید بسیار مقتدرانه و روان تر به پیش خواهد رفت. انتظار است با وحدت تمام نیروهای دلسوز نظام در سایه تدبیر و حمایت همیشگی مقام معظم رهبری از دولت مردم، که دولت 100 درصدی ایران عزیز است، این صدای رای، که صدای بی صدای ملت ایران است را بدخواهان داخلی هم شنیده باشند و ما دیگر مانند چهارسال اخیر شاهد کارشکنی ها  و سنگ اندازی ها که مقرضانه و از روی منیٌت هاست، نباشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا