آخرین خبرهااستان هااسلایدر

محمدحسین قربانی: کشور در سال ۹۷ با بحران رو به روست | مدیریت کشاورزی ضرورت دارد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، محمدحسین قربانی در شورای برنامه ریزی توسعه استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از ارائه طرح های خوب و مفید در قالب ۴۸ کمیته توسعه راهبردی گیلان، اظهار کرد: طرح ها به صورت دقیق و کارشناسی بحث و بررسی می شود.

وی خواستار افزایش اختیارات کمیته ها به عنوان ملاک سنجش مدیران شد و تصریح کرد: متاسفانه دستگاه ها با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ارتباط مناسبی ندارد. باید بتوانیم طرح های راهبردی و پژوهش محور را با مراکز دانشگاهی پیوند بزنیم و نخبگان را درگیر مسائل و مشکلات توسعه ای استان کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، کمیته های ۴۸گانه را محور مدیریت کلان استان و حتی کشور دانست و افزود: همه کمیته ها باید دیدگاه کارشناسی و پژوهش محور داشته باشند و مدیریت بحران را مد نظر قرار دهند.

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشور در سال ۹۷ با بحران رو به روست، عنوان کرد: با توجه به فضای خشکسالی و بحران آب حاکم بر کشور، مدیریت کشاورزی ضرورت دارد، زیرا سد سفیدرود در سال های عادی نیز برای تامین آب کشاورزی شرق گیلان دچار مشکل می شود.

وی جمع آوری آبهای سطحی را یکی از معضلات بزرگ گیلان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه استان گیلان با معضل بزرگ اشتغال و بیکاری جوانان تحصیلکرده مواجه است. کمتر از ۳۰ درصد تسهیلات اشتغال خانگی برای خانوارهای روستایی توسط بانک وصول شده است.

قربانی، با اشاره به عضویت دو نماینده گیلان در کمیسیون تلفیق، یادآور شد: نبود فضای صنعت و کشاورزی بر مشکل اشتغال افزوده است لذا نمایندگان عضو شورای برنامه ریزی استان به بررسی مشکلات از طریق سازمان برنامه و بودجه بپردازند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا