آخرین خبرها

تحصن جنجالی نمایندگان مجلس ششم در چنین روزی

به گزارش خبرآنلاین، 14 سال پیش بود که یکی از مهمترین  چالش های پارلمانی  زیر سقف مجلس ششم اتفاق افتاد؛ تحصن نمایندگان در اعتراض به ردصلاحیت های شورای نگهبان!

ثبت نام ها برای انتخابات مجلس هفتم صورت گرفته بود و کار بررسی صلاحیت ها نیز در شورای نگهبان به پایان رسیده بود، نتیجه کار اما ردصلاحیت گسترده نامزدهای منتسب به جریان چپ بود. امری که با اعتراض نمایندگان مجلس ششم روبرو شد تا در راهروهای پارلمان تجمع کرده و تحصن کنند.

در گزارش های آن مقطع آمده است: نمايندگان معترض به ردصلاحيت‌ها، راس ساعت 16:45 در راهروي مجلس، تحصن خود را آغاز كردند، كه در بين آنها چهره‌هاي تاييدصلاحيت شده نيز ديده مي‌شود. متحصنين اعلام كرده‌اند كه تا زمان حصول نتيجه به تحصن خود ادامه داده و اگر به اين امر رسيدگي نشود، اقدامات بعدي صورت مي‌گيرد. 

در ميان تحصن كنندگان سيدمحمود ميرلوحي معاون پارلماني وزارت كشور نيز حضور داشت كه دليل حضور خود را عرض سلام به نمايندگان اعلام كرد. از اعضاي فراكسيون زنان مجلس جميله كديور، الهه كولايي و فاطمه حقيقت‌جو در اين تحصن حضور دارند. بهروز افخمي نماينده تهران در خانه ملت به خبرنگار ايسنا گفت: شايد اين فرصتي باشد كه اصلاح‌طلبان نيروهاي جوان‌تري را معرفي كنند. طاهره رضازاده نيز در مخالفت با اين تحصن گفت: بايد قانوني عمل كرد. جميله كديور نيز در اين زمينه به ايسنا گفت: اگر اين كارها جواب ندهد، تاييد صلاحيت‌شده‌ها بايد انصراف دهند. تحصن كنندگان نماز مغرب و عشاء، را به امامت حجت‌الاسلام سيدناصر قوامي اقامه كردند.








29216

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا